
Is uw merk nog wel vrij?
Stel u heeft een naam gekozen voor uw bedrijf of product. U investeert in styling en reclame en bouwt goodwill en een reputatie op met deze naam. Op een gegeven moment wordt u geconfronteerd met een ouder merkrecht en een claim dat u moet stoppen met het gebruik van uw merk. De kosten, moeite en goodwill krijgt u nooit meer terug. In de Benelux zijn meer dan een half miljoen merken geregistreerd; de kans dat u inbreuk maakt, is groter dan u denkt. Het is dus verstandig om onderzoek te doen voordat u een merk gaat gebruiken.
Door tijdig een beroep op ons te doen kunt u risico’s uit de weg gaan en onnodige kosten voorkomen. MerkWerk is gespecialiseerd in merkonderzoeken en staat bekend om haar snelle, gedegen en heldere risicoanalyses. Onderzoeken zijn er in alle maten en soorten. Uw specifieke situatie bepaalt welk onderzoek belangrijk is. Een greep uit de mogelijkheden:
- Merkcheck: gratis identieke check; kan veel tijd en moeite besparen tijdens de ontwikkeling van een nieuw merk.
- Handelsnaam onderzoek: een onderzoek naar ingeschreven bedrijfsnamen in het Handelsregister.
- Merkgelijkenis onderzoek: een volledig onderzoek naar oudere gelijkende merken; er wordt een uitgebreide risicoanalyse gemaakt.
- a la carte onderzoek: een handmatig verkennend (internationaal) onderzoek naar identieke en sterk gelijkende merken.
- Linquistic search: onderzocht wordt of een naam in bepaalde landen een negatieve (bij)betekenis heeft en ongeschikt is.
U kunt direct uw aanvraag doen
Een merk registreren, een prijsopgave vragen of een merkonderzoek verrichten. Wij bespreken altijd eerst inhoudelijk uw situatie en uw wensen alvorens uw opdracht uit te voeren. Wij reageren zo spoedig mogelijk.

Merkregistratie
Pas nadat een merk is geregistreerd, kunt u optreden tegen derden die inbreuk maken op uw merk, logo of verpakking.

Nieuw merk
Is uw merk nog wel vrij? Wat is de kans op conflicten bij de introductie van een nieuwe naam?

Internationaal merk
Bescherming ontstaat pas nadat u in een land een merkregistratie bezit.

Merkbeheer
Voor efficiënt en secuur beheer van merkportfolio’s is ervaring en vakkennis vereist.