Actueelartikel

Inbreuk UGG-laarzen

Met betrekking tot de rechten op de UGG-schapenvachtlaarzen is naast merk- en auteursrecht inbreuk tevens slaafse nabootsing en misleiding (misleidende reclame) vastgesteld.

Inbreuk UGG-laarzen

Een Nederlandse inbreukmaker heeft zich, naast inbreuk op het merk- en auteursrecht op de populaire UGG-laarzen, schuldig gemaakt aan slaafse nabootsing en misleiding (misleidende reclame), zo heeft de rechtbank in Dordrecht bepaald. La Cheapa, de gedaagde en nu dus inbreukmaker, heeft via haar website laarzen aangeboden en verkocht onder het teken UGG (Australia) en Jumbo ugg. La Cheapa brengt in haar verweer onder meer naar voren dat UGG en het woord Uggs geen merknamen zijn. Volgens de inbreukmaker is de naam UGG sinds 1933 de aanduiding voor een soort laarzen en om die reden zou het merk UGG geen bescherming als merk toekomen. Dit verweer ten aanzien van het merk UGG AUSTRALIA slaagt volgens de rechtbank niet. Lees hier de volledige uitspraak in deze bodemprocedure.

Trefwoorden: , , , ,